توصیه‌ های خودروبر ایران در روزهای برفی

خودروبر ایران در زوطهای برفی


زمستان فصلی است که، با برف و باران و هوای سرد و یخبندان همراه است. رانندگی کردن در این شرایط خیلی سخت و به خاطر وضعیت جاده‌ها و تغییرات هوا می‌تواند مشکلات زیادی برای راننده به دنبال داشته باشد. تسلط و آگاهی از نحوه رانندگی صحیح در شرایط برفی و رعایت نکات ایمنی برای سفری ایمن لازم است. توصیه های خودروبر ایران در روزهای برفی را امداد خودرو ایران، بزرگ‌ ترین ناوگان امداد خودرویی کشور برای رانندگی ایمن و صحیح در شرایط برفی نکاتی را ارائه می‌دهد که برای رانندگان مفید خواهد بود. توصیه‌ های خودروبر ایران در روزهای برفی را برای رانندگان محترم در ادامه مطلب گرداوری نموده ­ایم.

توصیه‌ های خودروبر ایران در روزهای برفی

نکته زیر را در مرکز توجه خود قرار دهید تا تضمینی برای حفظ سلامت جان شما و دیگران باشد.

بررسی تجهیزات زمستانه خودرو

اگر تیغه برف پاک کن خودرو فرسوده و قدیمی شده، آن را تعویض کرده و مخزن آب شیشه شور را پر کنید. از مایع شیشه‌ شور در این محفظه استفاده کرده تا از یخ‌ زدگی آب در مخزن در فصل زمستان جلوگیری شود. کیفیت نور چراغ‌ های جلو و عقب را بررسی کرده و همچنین چراغ‌ های مه‌ شکن و فلاشر خودرو سالم باشند.

اگر در شرایط زمستانی در جاده‌ های برف‌ گیر تردد کردید حتما باک بنزین خودرو را پر نگه دارید تا در شرایط برف و کولاک بتوانید خودرو را روشن نگه داشته و از گرمایش سیستم تهویه استفاده کنید. خودروبر بستان آباد

باتری خودرو سالم باشد. باتری معیوب و فرسوده، با سرد شدن هوا ضعف خود را نشان داده و در سرمای شدید از کار می‌افتد. حتما زنجیر چرخ مناسب خودروی خود را به همراه داشته باشید.

از لاستیک های مناسب فصل استفاده کنید

قبل از سفر زمستانی، بررسی سلامت و آج های تایر خودرو را فراموش نکنید. سلامت تایرها و تنظیم فشار باد آن‌ها در مسیر برفی و لغزنده به کنترل بهتر خودرو کمک می‌کند.

ضد یخ استفاده کنید.

ضدیخ از جمله مایعات مهم و ضروری در خودرو است. ضد یخ مناسب و زمان تعویض آن بسیار مهم است. استفاده از آن در فصل تابستان و زمستان ضروری است. اگر از زمان تعویض این مایع‌ های ضروری مطمئن نیستید و برای مراجعه به نمایندگی زمان ندارید، با خودرو بر ایران تماس گرفته و از امدادگران ما درخواست کمک بگیرید.

گرم کردن خودرو

بهترین روش برای گرم کردن خودرو، بعد از استارت زدن حرکت به آرامی و با دور موتور پایین است و به پیشرانه و جعبه‌ دنده زمان دهید تا به دمای استاندارد کاری برسند. همچنین لازم است که پیش از شروع حرکت ماشین، سقف و سایر قسمت‌ های بدنه خودرو که از برف پوشیده شده را تمیز کنید.

 توصیه‌ رانندگی در روزهای برفی رانندگان

رانندگی نرم و با احتیاط از کلیدی‌ ترین نکات رانندگی حرفه‌ ای در مسیرهای لغزنده است. با دو دست رانندگی کرده تا تسلط بیشتری هنگام سر خوردن داشته باشید.

  1. در این شرایط زمین لغزنده است، از وارد کردن نیروی بیش از حد از طریق چرخ‌ ها به زمین خودداری کنید، زیرا در این حالت اصطحکاک بسیار کم است. از گاز دادن زیاد و ناگهانی، در دنده‌ های سنگین که گشتاور بالایی را توسط چرخ به زمین منتقل می‌کنند، بپرهیزید.
  2. گیربکس را در خودروهای مجهز به جعبه‌ دنده اتوماتیک، در حالت برفی قرار دهید.
  3. توجه به علائم هشدار دهنده
    سطح دید در روزهای برفی و مه‌آلود، محدود است. و در جاده برون شهری تشخیص حریم جاده به راحتی ممکن نیست. به همین دلیل توجه به علائم رانندگی مهم است. علائمی مانند چراغ‌ های چشمک زن، راهنمای حریم جاده و پیچ‌ های خطرناک را جدی بگیرید.
  4. نرم ترمز بگیرید.
    هنگام مواجه با مشکل از ترمزهای ناگهانی خودداری کرده و سعی کنید با استفاده از مسیر جایگزین و استفاده از دنده‌ های سنگین‌ تر و به  اصطلاح معکوس کشیدن،  سرعت خودرو را کم کنید. در غیر این صورت به نرمی و آرامی ترمز کنید و تحت هیچ شرایطی،  ناگهانی و با فشار زیاد ترمز نگیرید. زیرا منجر به سر خوردن خودرو شده و کنترل خودرو از دست می‌رود.
  5. به مسیر جلو نگاه کنید.

از مهمترین نقاط تمایز رانندگان حرفه‌ ای با آماتور‌ها، نحوه دید آن‌ ها در رانندگی است. همیشه به جایی که می‌خواهید بروید نگاه کنید، نه جایی که هستید.

اما رعایت کردن این جمله به تمرین احتیاج دارد. رفتار راننده‌ های پر خطر را مورد رصد قرار داده و از نزدیک شدن به آن‌ ها اجتناب کنید. قبل از ورود به پیچ  و یا فرمان دهی سرعت خودرو را به حد مناسب برسانید. ابتدا  خودرو را در مسیر سر خوردن خود پایدار کرده و چسبندگی را به تایرها برگردانید و مسیر را اصلاح کنید.

توصیه های خودروبر برای رانندگی در جاده های برفی

جمع بندی

بهتر است قبل‌ از شروع به حرکت در جاده‌‌ های برفی، به علت عدم دید در جاده و وجود مه و یا بوران، یک نقشه کلی از جاده‌ پیش رو در اختیار داشته باشید تا با احتیاط بیشتری رانندگی کنید. در هنگام رانندگی از نور‌های پایین استفاده کنید

در رانندگی به‌ آرامی شتاب بگیرید و آرامش خود را در هنگام رانندگی حفظ کنید. هنگام عبور از سربالایی در جاده، فاصله‌ خود را از خودروی جلویی حفظ کنید. هنگام رانندگی در سرازیری از دنده پایین استفاده کنید و از ترمز گرفتن پرهیز کنید. هنگام لیز خوردن خودرو، آرامش خود را حفظ و پاهای خود را از روی پدال گاز به آرامی بردارید.

توجه به توصیه‌ های خودروبر ایران برای رانندگی در روزهای برفی را جدی بگیرید. زمانی که خودرو در برف یا یخ گیر کرده و قادر به ادامه مسیر نیست از تقلای بیهوده و خسارت وارد کردن به خودرو دست بردارید.  با خودروبرایران تماس بگیرید و منتظر امدادگران امداد خودرو ایران بمانید. ناوگان این شرکت در کمترین زمان ممکن به کمک شما آمده و با استانداردهای بالا و بین‌المللی خودرو شما را راه اندازی خواهد کرد.

 

سوالات متداول توصیه‌ های خودروبر ایران در روزهای برفی

۱. نکات ایمنی رانندگی قبل از شروع فصل سرما چیست؟

بررسی نور چراغ‌ ها، فراموش نکردن ضد یخ، استفاده از لاستیک مناسب

۲. شیوه رانندگی در زمستان و جاده برفی چگونه است؟

نکات ایمنی رانندگی در زمستان و هوای سرد این است که، راننده هیچ وقت نباید با عجله رانندگی کند و مسیر خودرو را تغییر بدهد. چون امکان دارد کنترل خودرو از دستش خارج شود و خطرساز باشد.

۳. اگر کسی در جاده برفی گیر کرد با چه شماره ایی تماس بگیرد؟
اگر در برف یا یخ گیر کردید و قادر به ادامه مسیر نبودید، در این وضعیت با ما تماس بگیرید تماس بگیرید و منتظر باشید تا امدادرسانان خودروبر ایران به سرعت در محل شما حاضر شوند.

امتیاز دهید!
[کل: 2 میانگین: 5]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 7 =