علائم خرابی دسته موتور و نحوه تعویض آن

نحوه تعویض آن دسته موتور


می خواهید با علائم خرابی دسته موتور و نحوه تعویض آن آشنا شوید؟ دسته موتور خودرو شما خراب شده و نمی دانید چگونه آن را تعمیر کنید؟ این قطعه از خودرو وظیفه نگه داشتن موتور را در ماشین شما بر عهده دارد. برای آشنایی بیش تر با قطعه و استفاده از خدمات امداد خودرو در شمال غرب کشور می توانید به مجموعه خودروبر ایران مراجعه کنید.

دسته موتور چیست و چه کاری انجام می دهد؟

قبل از آن که با علائم خرابی دسته موتور و نحوه تعویض آن آشنا شویم، خوب است که این قطعه را بیش تر بشناسیم. این بخش از خودرو موتور را در ماشین نگه می دارد. این پایه به بدنه یا قاب ماشین پیچ شده و موتور را در خود نگه می دارد. این قطعه علاوه بر این کار، لرزش های ایجاد شده توسط موتور را نیز کاهش می دهد.

جنس این بخش از خودرو، پلاستیکی بوده و از این طریق از اتصال مستقیم فلز به فلز بین موتور و بدنه جلوگیری می کند. گاهی اوقات برای کاهش لرزش های موتور، این قسمت را با مایع پر می کنند. این جزء از خودرو ممکن است به دلایل مختلفی خراب شده و یا حتی نیاز به تعویض پیدا کند.

علائم خرابی دسته موتور و نحوه تعویض آن

حال که متوجه شدید، دسته موتور چیست و چه عملکردی دارد، برای آشنایی با علائم خرابی دسته موتور و نحوه تعویض آن کافیست با ما همراه شوید. این قطعه ممکن است تحت تاثیر عوامل مختلفی خراب شده و به تعمیر و یا تعویض نیاز داشته باشد. اگر این قطعه خراب شود، خودرو با علائم و نشانه هایی همراه می شود که مهم ترین آن ها شامل موارد زیر می شوند:

  • سر و صدای اضافی
    در صورت بروز این مشکل، سروصدای زیادی در موتور ایجاد می شود. در صورتی که متوجه این سر و صدا ها در نواحی اطراف موتور شدید، باید حتما دسته موتور را نیز مورد بررسی قرار دهید.
  • لرزش
    در اثر خراب شدن این قطعه، لرزش و صدای موتور از طریق شاسی به داخل کابین منتقل می شود. اگر متوجه چنین لرزشی در خودرو شدید احتمال دارد دسته موتور ماشین شما با مشکل مواجه شده باشد.
  • عدم انطباق
    در شرایطی که متوجه شدید، موتور شما به یک سمت افتاده است، مطمئن شوید که این قطعه خراب شده ست. بنابراین خوب است که مرتب زیر کاپوت را چک کرده و از کج نشدن موتور مطمئن شوید.
  • شیلنگ های شکسته رادیاتور و تسمه
    اگر این قطعه در خودرو شما خراب شده باشد، معمولا تسمه های فن و یا شیلنگ رادیاتور نیز آسیب می بیند. بنابراین برای اطلاع از وضعیت دست موتور خوب است که دائما تسمه و شیلنگ های خودرو را مورد بررسی قرار دهید.
  • آسیب به موتور
    زمانی که این دسته موتور خراب شود، موتور از یک سمت به طرف دیگر پرش کرده و آسیب می بیند.
دلیل خراب شدن دسته موتور
علت خراب شدن دسته موتور چیست؟

علت خراب شدن دسته موتور

برای آشنایی بیش تر با علائم خرابی دسته موتور و نحوه تعویض آن، خوب است که علت خراب شدن آن را نیز بشناسیم. این مشکل در اثر عوامل مختلفی ممکن است بروز کند که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • نصب نادرست
    اگر این قطعه در زمان نصب در جای استاندارد و مناسب خود قرار نگرفته باشد، با مشکل مواجه شده و به سرعت خراب می شود. از این رو توصیه می کنیم که فرآیند نصب این قطعه را به تعمیرکاران فعال در خودروبر ایران بسپارید.
  • دسته های فرسوده
    فرسوده بودن نیز عامل مهم دیگری است که سبب خراب شدن زودهنگام این قطعه می شود. گاهی اوقات افراد هنگام خرید خودرو های دست دوم و کار کرده به این موضوع توجه نکرده و در مدت زمان کوتاهی متوجه می شوند که دسته موتور خراب شده است.
  • سن و ضربه
    این قطعه با افزایش سن و یا در اثر بروز ضربه و فشار با مشکل مواجه شده و خراب می شود. گاهی اوقات این قطعه ترک خورده و شروع به نشت مایع می کند. در این شرایط باید سریعا نسبت به تعویض آن ها اقدام کنید.
  • سبک رانندگی
    گاهی اوقات این مشکل در اثر سرعت زیاد خودرو، چرخش بیش از حد چرخ دنده ها، محکم کوبیدن وسیله نقلیه و … بروز می کند. بنابراین خراب شدن این دسته می تواند به نحوه رانندگی شما نیز بستگی داشته باشد.
  • تصادفات
    گاهی اوقات در اثر تصادف کردن خودرو و برخورد با یک مانع و یا خودرو دیگر این مشکل بروز می کند. در اثر این تصادفات ضربات شدیدی به موتور وارد شده و ممکن است دسته موتور خراب شود.
  • نشت روغن
    گاهی اوقات نشتی روغن سبب می شود تا بدنه پلاستیکی این قطعه دچار آسیب شده و در نتیجه نتواند عملکرد مناسبی از خود نشان دهد.

نحوه تعویض دسته موتور

با شناخت علائم خرابی دسته موتور و نحوه تعویض آن می توانید خودرو خود را عیب یابی کرده و تعمیر کنید. برای تعویض این قطعه باید اقدامات مختلفی انجام دهید که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • ابتدا باید با استفاده از جک محل دقیق موتور را مشخص کنید.
  • با کمک انژکتور شور و فرچه سیمی دسته موتور را تمیز کنید. با این کار راحت تر می توان آن را جدا کرد.
  • پیچ های موجود بر روی دسته موتور را باز کنید.
  • برای باز کردن و جدا کردن این قطعه بهتر است که از جک استفاده کنید.
  • دسته موتور جدید را جایگزین کرده و سپس پیچ ها را سفت کنید.
  • پس از اتمام کار جک را آزاد کنید.
نحوه تعویض دسته موتور
روش تعویض دسته موتور
سخن پایانی

اگر در تشخیص علائم خرابی دسته موتور و نحوه تعویض آن با مشکل مواجه هستید، می توانید به سایت خودروبر ایران مراجعه کنید. این مجموعه خدمات متنوع و بی نظیری را در این زمینه به افراد ارائه داده و خودرو شما را در مدت زمان کوتاهی عیب یابی کرده و تعمیر می کند. علاوه بر انواع خدمات امدادی، شما می توانید با خودروبر های این مجموعه اتومبیل خود را حمل کرده و به مقصد برسانید.

سوالات متداول علائم خرابی دسته موتور و نحوه تعویض آن

  1. عمر مفید دسته موتور ها چقدر است؟
    نمی توان بازه زمانی مشخصی را برای عمر مفید این قطعات انتخاب کنیم اما با این حال می توان گفت که این محصولات بین ۵ تا ۷ سال کار می کنند.
  2. آیا خودروبر ایران در زمینه تعویض روغن نیز به افراد خدمات ارائه می دهد؟
    بله، این مجموعه انواع خدمات امدادی را با بالاترین کیفیت به مشتریان خود ارائه می دهد.
  3. هزینه خدمات امدادی در خودروبر ایران چقدر است؟
    این خدمات با توجه به نوع و میزان گستردگی عیب خودرو با صرف هزینه های مختلف به افراد ارائه می شوند.
امتیاز دهید!
[کل: 1 میانگین: 5]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 5 =