حمل خودرو با یدک کش

حمل خودرو با ماشین های یدک کش


گاهی مواقع به علت تصادف یا ایرادات فنی، ممکن است اتومبیل شما دیگر قادر به حرکت کردن ‌نباشد. به همین دلیل استفاده از یدک کش بهترین راه برای حمل و انتقال خودرو به تعمیرگاه خواهد بود. حمل خودرو با یدک کش می تواند نقش مهم و اساسی در انتقال خودروی آسیب دیده به تعمیرگاه بدون وارد شدن هرگونه آسیب یا خسارت به آن باشد. از تجهیزات مختلفی مانند جرثقیل یا وانت به عنوان یدک‌ کش استفاده می‌شود.

برای حمل خودرو با یدک کش به چه وسایلی نیاز است؟

موضوع مهمی که در مورد حمل خودرو با یدکش باید به آن توجه داشته باشید، تجهیزات مورد نیاز و ضروری است. این تجهیزات شامل:

  • کابل
  • زنجیر
  • جعبه ابزار
  • جک هیدرولیکی
  • چراغ هشدار دهنده
  • شبرنگ
  • انواع بالابر
  • تجهیزات کامل یدکی
  • کپسول آتش نشانی
  • جعبه کمک‌های اولیه
  • انواع چکش

است. البته آگاهی از این تجهیزات تنها برای افزایش اطلاعات عمومی شما است و نیازی نیست شما این تجهیزات را همراه خود داشته باشید.  در صورت ایجاد هرگونه مشکل امداد خودرو و یا یدک‌ کش تمام این تجهیزات ضروری را به همراه دارد. خودروبر میانه

یدک‌ کشی برای حمل خودرو
ماشین یدک‌ کش برای حمل خودرو

بهترین یدک‌ کش برای حمل خودرو باید چه ویژگی‌ هایی داشته باشد؟

برای انتخاب یدک کش اولین موضوعی که باید به آن توجه کرد اندازه و ابعاد اتومبیل است. برای خودروهای گران قیمت خارجی یا خودروهایی که اندازه آنها بزرگ است نمی‌توان از یدک‌ کش‌های کوچک مانند وانت یا نیسان استفاده کرد. در این مواقع نیاز است تا این خودروها با جرثقیل بکسل شوند.

خودروبر هشترود

پس هنگام انتخاب یدک کش باید به اندازه و سایز ماشین و نوع آن توجه شود و سپس بهترین نوع یدک کش انتخاب گردد. بالا بودن مدل یدک کش نیز از دیگر موارد مهم و اساسی به حساب می‌آید که سبب حمل و جابجایی بهتر خودروی آسیب دیده بدون ایجاد هرگونه مشکل برای آن می‌ شود.

هر کدام از یدکش‌ها دارای تجهیزات مختلف با اندازه‌های متغیری هستند، برای مثال کابل و جک هیدرولیکی وانت با جرثقیل یکسان نیست. پس انتخاب یدک کش مناسب برای حمل خودروی خود را فراموش نکنید و همیشه بهترین و مناسب‌ترین نوع آن را انتخاب نمایید.

علاوه بر موارد ذکر شده، راننده یدک کش باید به خوبی به خودرو تسلط داشته باشد تا در پیچ‌ها بتواند خودرو را کنترل کند. ترمز گرفتن به موقع، داشتن دید مناسب هنگام انتقال خودرو با یدک کش، رعایت تمامی نکات ایمنی و داشتن سرعت مجاز از دیگر مواردی است که رانندگان یدک کش باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.

خودروبر بستان آباد

نکات مهم در مورد حمل خودرو با یدک کش

هنگام بکسل کردن خودرو و حمل آن تا پارکینگ توسط یدک کش‌ها، باید به یک سری نکات مهم توجه کنید؛ این نکات مهم عبارت است از:

  • رعایت نکات ایمنی فقط مربوط به کارشناسان و رانندگان یدک کش نیست و افراد عادی و صاحبان خودرو نیز باید تمام نکات ایمنی را در نظر داشته باشند.
  • قبل از یدک کشی خودروی خود، به تنظیم فشار باد لاستیک‌ها توجه داشته باشید تا در طی مسیر آسیبی به لاستیک‌ها وارد نشود.
  • همیشه لاستیک زاپاس در اتومبیل خود داشته باشید تا در مواقع ضروری بتوانید آن را جایگزین لاستیک معیوب کنید؛ در زمانی که اتومبیل شما بیرون جاده خراب می‌شود و نیاز به یدک کشیدن آن تا تعمیرگاه است، اگر لاستیک مناسبی نداشته باشید این کار می‌تواند صدمات فراوانی به خودروی شما وارد کند.
  • قبل از تماس با مراکز یدک کش، حتماً نوع خودروی خود را به آنها بگویید تا وسیله مناسب را اعزام کنند.

قوانین یدک کشی در کشور ایران

قبل از اینکه از خدمات یدک کشی استفاده کنید باید در مورد قانون‌های کلی آن اطلاع داشته باشید. در ادامه اصلی‌ترین قوانین یدک کشی را به شما معرفی می‌کنیم:

  • هنگام استفاده از خودروی یدک کش باید نور کافی باشد و در بیشتر شرایط امکان یدک کشیدن خودرو در شب وجود ندارد.
  • خودروهای یدک کش اجازه حمل بیش از یک خودرو را ندارند.
  • خودروهای یدک کش باید توان و نیروی کافی برای حمل و یدک کشی خودروی مورد نظر را داشته باشند.
  • وسیله‌ای که یدک کش اقدام به حمل آن می‌کند باید دارای راننده مستقل با گواهینامه معتبر باشد.
  • راننده یدک کش موظف است بررسی کند که آیا با استفاده از خودرو یدک کش می‌توان اتومبیل را تعمیرگاه برد و آیا یدک کشی آن آسیب بیشتری به خودرو وارد می‌کند یا خیر.
حمل خودروها
حمل خودرو با یدک کش

هزینه حمل خودرو با یدک کش چقدر است؟

مواردی از قبیله نوع یدک‌ کش و شرایط خودروی آسیب دیده می‌تواند روی تعیین هزینه کلی یدک کش موثر باشد. معمولاً یدک‌ کش‌ها هزینه خود را بر اساس هر کیلومتر مشخص می‌کنند به همین دلیل نمی‌ توانیم نرخ مشخص و ثابتی برای هزینه حمل خودرو با یدک کش در نظر بگیریم. اگر مایل به اطلاع دقیق از هزینه این کار هستید، می‌ توانید در ابتدا با امداد خودرو تماس گرفته و در مورد تمامی هزینه‌ها با آنها صحبت کنید و سپس از آنها بخواهید برای ارسال یدک کش به منطقه مورد نظر اقدام کنند.

سخن پایانی

یدک کش‌ ها خودروهای نیرومند و قوی هستند که در هنگام بروز مشکلات مختلف برای اتومبیل به شما کمک می‌ کنند تا خودروی خود را بکسل کرده و آن را تا نزدیک‌ ترین تعمیرگاه ببرید. بدون حضور یدک کش‌ ها عملاً انتقال خودرو به تعمیرگاه مخصوصاً هنگامی که اتومبیل شما یا تصادف کرده یا مشکلات فنی جدی برای آن پیش آمده است، غیر ممکن می‌ باشد.

خودروهای یدک کش انواع مختلفی دارند و قادر هستند تمامی خودروهای ایرانی و خارجی را تا مسافت‌ های دور بکسل کرده و آنان را به مکانیکی و تعمیرگاه منتقل کنند. در صورت ایجاد هرگونه مشکل بهتر است به جای جابجا کردن اتومبیل یا بکسل کردن آن را به خودروهای دیگر، هرچه سریع با یدک کش‌ ها تماس گرفته و از آنها کمک بخواهید.

سوالات متداول حمل خودرو با یدک کش

  1. آیا بین حمل خودروهای بزرگ و کوچک تفاوت است؟
    بله؛ برای خودروهای بزرگ یا خودروهای خارجی باید از یدک کش‌ هایی با اندازه‌ و ابعاد بزرگ‌  تر مانند جرثقیل استفاده کرد.
  1. مزیت استفاده از یدک کش برای حمل خودرو به تعمیرگاه چیست؟
    استفاده از یدک کش سبب کاهش هزینه‌ ها شده و از ایجاد خسارات بیشتر برای خودروی شما جلوگیری می‌ کند.
  1. چه خودروهایی نیاز به حمل با یدک کش دارند؟
    خودروهایی که در تصادف آسیب دیده‌اند یا خودروهایی که با مشکل فنی مواجه شده و فاصله ان‌ ها تا تعمیرگاه زیاد است، می‌توانند از یدک کش استفاده کنند.
امتیاز دهید!
[کل: 4 میانگین: 4.8]

4 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + هفده =