خدمات مربوط به امداد خودرو جاده ای چیست

امداد خودرو جاده ای چیست


اگر برای شما هم سوال پیش آمده که خدمات مربوط به امداد خودرو جاده ای چیست؟ باید بدانید که به مجموعه خودروهایی که زیر نظر پلیس راهور در جاده مستقرند و به خودرو ها امداد می رسانند، امداد خودرو جاده ای گفته می شود. این خودروها از تجهیزات کاملی برخوردارند تا در مواقع نیاز بتوانند سریعا خود را به محیط مورد نظر برسانند و خدمت رسانی کنند.

جهت آشنائی بیشتر شما با این موضوع، در ادامه به بررسی این موضوع که مجموعه امداد خودرو جاده ای چه خدماتی را به متقاضیان خود ارائه می دهد، می پردازیم. با ما همراه باشید.

خدمات امداد خودرو جاده ای

امداد خودرو که به آن خدمات راه‌ اندازی خودرو نیز می گویند، عمدتا به ارائه کمک فنی و فیزیکی در مواقع مورد نیاز و اورژانسی به خودروهای آسیب دیده و در راه مانده می پردازد. این مجموعه ها در نقاط مختلفی از جاده های بین شهری مستقرند و جزو مهمترین نیروهای امدادی قلمداد می شوند.

بر این اساس، عملکرد نامناسب این ارگان می تواند سبب بروز سوانح و تصادفات بیشتر گردد. با توجه به اینکه عملکرد ماشین های داخلی امروزه چندان مورد اعتماد نیست، لذا خرابی آنی آن ها همواره مورد انتظار است. البته افرادی که به سلامت کارکرد ماشین خود اهمیت می دهند، به شکل دوره ای عملکرد ماشین را وارسی می کنند تا کمتر با مشکلات مختلف مواجه شوند.

اما به هر حال در هرصورت در سفرهای بین شهری و در جاده با مشکلاتی همچون پنچر شدن ماشین، تمام شدن سوخت و … مواجه می شوید و به دریافت کمک فوری نیاز پیدا می کنید. این مجموعه خدمات متنوعی را به افراد متقاضی ارائه می هد که در ادامه به بررسی این موضوع می پردازیم که خدمات مربوط به امداد خودرو جاده ای چیست؟

خدمات امداد جاده ای چیست
درباره خدمات امداد جاده ای

خدمات امداد جاده ای

این مجموعه یک نهاد خدمت رسانی به شمار می رود که در دسته مشاغل خدماتی قرار می گیرد. در صورت بروز هر نوع مشکلی، می توانید با این مجموعه تماس گرفته و در کمترین زمان ممکن خدمات دریافت نمایید. اگر برای شما هم سوال شده که خدمات امداد خودرو جاده ای چیست؟ باید گفت این خدمات عبارت اند از:

  • عوض کردن سیم کلاج
  • بررسی کارکرد موتور و رفع نواقص آن
  • باتری به باتری در صورت از کار افتادن باتری و رفع مشکلات باتری خودرو
  • آپاراتی مکانیک سیار
  • رفع پنچری خودرو به شکل سیار
  • تعمیرات خودرو در محل
  • تعویض لنت در محل
  • تعویض دیسک و صفحه
  • تعویض روغن در محل
  • تست فیوز
  • بررسی برق خودرو و مشکلات اتصالی
  • ارائه سوخت رسانی در صورت اتمام سوخت خودرو (گاز- بنزین)
  • یدک کشی خودرو
  • بکسل کردن خودرو
  • انتقال ماشین به پارکینگ های نگهداری در صورت خرابی زیاد
  • تعویض لاستیک
  • و به طور کلی تعمیر مشکلات ماشین در محل

 

عملکرد صحیح خودروها به ویژه طی سفر از جمله دغدغه های اصلی فرد راننده و مسافران آن است.  اما در هر صورت در زمان خرابی، می توانید از خدمات ذکر شده در بالا توسط پرسنل خوب و آموزش دیده مجموعه امداد خودرو جاده ای برخوردار شوید.

در زمان های گذشته فقط یک شرکت به ارائه خدمات در این زمینه مشغول بود، اما هم اکنون شرکت های مختلفی در این زمینه فعال اند که می توانید شماره تماس آنها را از 118 جویا شود. این مجموعه در هر ساعت از شبانه روز به فعالیت اشتغال و اهتمام دارند و با حضور در محل شما می کوشند طی مدت زمان کمی به رفع مشکل شما بپردازند.

از دیگر خدمات مربوط به امداد خودرو جاده ای چیست؟ بهتر است بدانید که خدماتی که در بالا ذکر شد برای کلیه انواع خودرو ارائه می شود، اما هر قدر ابعاد خودروها وسیع تر و مدل آنها پیچیده تر باشد، هزینه تعمیر آن قطعا بیشتر خواهد شد.

نکته مهم آن است که پرسنل این مجموعه افرادی دوره دیده اند و با آموزش هایی که دریافت کرده اند قادرند به رفع اغلب مشکلات وجود بپردازند و از این بابت جای هیچ گونه نگرانی برای افراد متقاضی وجود نخواهد داشت.

گاهی مواقع ماشین افراد در داخل جوی آب می افتد، یا درون گارد ریل قرار می گیرد، یا در شرایط بد آب و هوایی مانند آب و هوای بارانی و برفی در جاده ها محصور شده و در برف و باران می مانند که در تمام این موارد با یک تماس کوچک با این مجموعه در اندک زمانی، کمک های ضروری به شما ارائه خواهد شد.

امداد خودرو
امداد خودرو جاده و خودروبر

البته عبور خودروهای امداد جاده ای از مناطق پر ترافیک سبب می شود تا این مجموعه به اخذ وجه هزینه ورود به منطقه ترافیک نیز اقدام نماید. اما به طور کلی هزینه های لحاظ شده توسط پرسنل این مجموعه در زمان ارائه خدمات، تعرفه مند و بسیار مقرون به صرفه است.

همچنین عمدتا چیزی به عنوان هزینه ورود نیز اخذ می گردد و آن زمانی است که مشکلات خودرو با حضور کوتاه مدت حل نشود و ماشین با یدک کش به محل تعمیرگاه انتقال داده شود و یا از طریق کفی خودرو بر، به منطقه مورد نظر متقاضی حمل گردد. این هزینه در حقیقت همان هزینه جا به جایی خودرو است.

سخن پایانی

خراب شدن خودروها در کنار جاده و شانه های خاکی، جاده همواره سبب ایجاد نارضایتی سایر شهروندان و نیز بند آمدن راه می شود. در اینجاست که وجود مجموعه ای با مدیریت منسجم که در اقصی نقاط جاده حضور داشته باشد، ضروری می نماید.

این مجموعه با نام امداد خودرو جاده ای خدمات متنوعی را به متقاضیان در جاده های اصلی و بین شهری ارائه می دهد. در این مقاله به بررسی این موضوع پرداختیم که خدمات مربوط به امداد خودرو جاده ای چیست؟ امیدواریم این مجموعه اطلاعات توانسته باشد برای افراد نیازمند به خدمات جاده ای مثمر ثمر باشد.

سوالات متداول خدمات مربوط به امداد خودرو جاده ای چیست؟

  1. هزینه امداد خودرو جاده ای چگونه محاسبه می شود؟
    این هزینه به عوامل مختلفی همچون مدل خودرو، اندازه خودرو، تعمیرات مورد نیاز، مکان خرابی خودرو، مسافت طی شده و تعداد ساعات درخواست خدمات بر می گردد.
  2. امداد خودرو جاده ای شامل چه استان هایی می شود؟
    این مجموعه در کلیه استان ها و شهرستان های کشور به ارائه خدمات می پردازد و در تمامی ساعات شبانه روز، آماده خدمت رسانی به عموم متقاضیان است.
  3. امداد خودرو جاده ای برای تمامی خودروها خدمات ارائه می دهد؟
    بله برای انواع خودروها خدمات ارائه می گردد.
امتیاز دهید!
[کل: 2 میانگین: 5]

3 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + هشت =