رفع مشکل باطری خودرو با خودروبر ایران

رفع مشکل باطری خودرو ها با خودروبر ایران


یک مسئله‌ ای که می‌ تواند ذهن افراد را در هنگام خراب شدن باتری خودرو، مشغول کند این است که آیا باتری ماشین  در هنگامی که دچار خرابی می شود قابل احیا است یا خیر؟ آیا این باتری به طور کامل خراب و فرسوده شده است و باید باتری نو و سالمی را جایگزین آن کرد؟ آیا رفع مشکل باطری خودرو با خودروبر ایران امکان پذیر است؟

در داخل باطری خودرو صفحات سربی وجود دارند که با ۶ عدد باتری این صفحات را به یکدیگر وصل می کنند. به طور کلی این صفحات در اسید باطری یا همان الکترولیت قرار گرفته اند و در هنگامی که واکنش شیمیایی در بین آنها به وجود می آید،  برق تولید می‌ شود. زمانی عمر یک باطری به پایان می‌رسد که در طولانی مدت و بر اساس این واکنش بر روی صفحات، سولفات سدیم قرار می گیرد. به همین علت یک باتری نمی‌تواند مانند گذشته کارایی و کیفیت خود را حفظ کند.

رفع خرابی‌  های باطری با خودروبر ایران

در روش اول راجع به باتری‌ هایی صحبت کردیم که اسیدی هستند اما اگر باتری ماشین شما اتمی است باید چه روشی را برای احیا آن انجام دهید؟ برای انجام بطری‌ هایی که از نوع اتمی هستند ابتدا باید شارژ آنها را به طور کامل تخلیه و ولتاژ آ ن را به صفر برسانید. اما این کاری نیست که شما به تنهایی بتوانید ان را انجام بدهید. به این منظور بهتر است به  رفع خرابی‌ های خودرو با خودروبر ایران فکر کنید.

چگونه باید متوجه شد که یک باطری اتمی تخلیه شده است؟ با داشتن یک لامپ ۱۲ ولت می‌توانید این کار را به سادگی انجام دهید. ابتدا باید لامپ را به باتری وصل کنید و صبر داشته باشید تا شارژ باطری تمام شود. هنگامی که لامپ ۱۲ ولت شما خاموش شد، یعنی شارژ باتری اتمی شما نیز تخلیه شده است.

با احتیاط کامل دوباره باید باتری را شارژ کنید.  توجه داشته باشید که سهل انگاری در این کار باعث معکوس شدن قطب ها می شود. اگر اتفاقی همچون معکوس شدن قطب ها برای باطری اتمی بیفتد، آن باطری دیگر قابل استفاده نیست. برای جلوگیری از این کار ابتدا باید شارژ باتری را بر روی پایین‌ترین آمپر شارژر قرار دهید. مدت زمانی که باتری اتمی باید در شارژ باشد ۲۴ ساعت است. بعد از گذشت ۲۴ ساعت شبانه روز نوبت به تست آن می‌ شود. شما با استارت زدن و روشن کردن ماشین می‌ توانید این تست را انجام دهید. اگر ماشین روشن شد یعنی کارتان را به درستی انجام داده و باطری ماشین احیا شده است.

خرابی‌ های باطری با خودروبر ایران
خرابی‌ باطری و رفع مشکل با خودروبر ایران

اما بهترین و مناسب‌ ترین گزینه‌ ای که می‌ توانید هم برای باتری‌های اتمی و هم برای باتری‌ های اسیدی استفاده کنید، استفاده از نمک سولفات است. با استفاده از نمک سولفات می‌توانید باتری‌های ماشین خود را هم از نوع اتمی و هم از نوع اسیدی احیا و دوباره از آنها استفاده کنید. اما روش استفاده برای هر کدام از آنها متفاوت است به طور مثال استفاده از نمک برای باتری‌های اسیدی به گونه ای است که باید ابتدا آن شش درب باتری را باز کنید و نمک را به اندازه یک سرم وارد کنید. اما برای باتری‌ های اتمی ابتدا باید ۶ سوراخ کوچک را بر روی باتری ایجاد کنید و بعد نمک منیزیم سولفات را به اندازه یک سرم در آن بریزید.

در مرحله بعدی باید یک محلولی  کنید که بتواند جایگزین اسیدی باشد که از باتری‌ها خالی کرده‌اید. این محلول می‌تواند ترکیبی از آب مقطر و نمک منیزیم سولفات باشد. بعد از ریختن این محلول به درون باتری‌ها آن را به مدت ۲۴ ساعت در زیر شارژر قرار دهید. برای مطمئن شدن از احیای باتری‌ها می‌توانید آن را بر روی ماشین نصب کرده و با استفاده از استارت زدن این اطمینان را حاصل کنید.

چگونه می‌  توانیم با روش احیا از  یک باطری دوباره استفاده کنیم؟

اولین روشی که می‌ توانید برای احیای باتری ماشین خود استفاده نمایید این است که باید توجه کنید آیا باتری ماشین شما اسیدی است یا خیر. اگر باتری ماشین شما اسیدی بود، ابتدا باید درب ۶ عدد باطری را باز کرده و اسیدی که در درون آنها قرار دارد را به طور کامل تخلیه کنید. بعد از تخلیه کردن اسید درون باطری‌ ها باید آنها را با محلولی که از جوش شیرین و آب ساخته اید تمیز نمایید. محلول جوش شیرین شما باید به گونه‌ای ساخته شود که محتوای درون آن از یک لیتر آب و دو قاشق جوش شیرین تشکیل شده باشد.

این محلول را باید جایگزین اسیدی کنید که ابتدا آن را به طور کامل تخلیه کرده‌اید. نیم ساعت مدت زمانی است که این محلول باید در باطری شما باشد و دوباره آن را خالی کنید. در مرحله بعدی باید اسید ۱۲۵۰ درجه را در درون آن بریزیذد و باطری را به مدت ۲۴ ساعت در زیر شارژر قرار دهید. در هنگام به پایان رسیدن بازه زمانی، باید ۱۵ دقیقه به ان استراحت دهید و بعد بر روی خودرو نصب کنید. مرحله آخر نشستن و استارت زدن شما است که اگر ماشین بدون کوچک ترین مشکلی روشن به این منظور است که باطری شما احیا شده و میتوانید از آن استفاده کنید.

سخن پایانی

روش‌های احیای باطری با در نظر گرفتن نوع باتری می تواند متفاوت باشد. روش‌ های احیا باتری به طور ۱۰۰٪ مطمئن نیستند یعنی با انجام دادن آنها نمی‌توانیم تضمین قطعی برای احیا باطری بدهیم اما روشی است که انجام دادن آن می تواند نتیجه مثبتی را به همراه داشته باشد. یعنی به طور کلی به احتمال ۸۰ درصد می‌توانید بر روی این روش‌ها حساب کنید.

شرکت خودروبر ایران در شمال غرب ایران
خودروبر ایران در مناطق شمال غرب ایران

سوالات متداول رفع مشکل باطری خودرو با خودروبر ایران

  1. روش‌ های احیا برای چه باتری‌ هایی قابل اجرا است؟
    روش‌ های گفته شده فقط برای باتری‌های جوابگو است که باتری آنها از داخل به طور کامل قطع نشده باشد و فقط سولفات بر روی آنها قرار گرفته باشد.
  2. روش‌ های احیا برای کدام یک از باتری‌ ها جواب منفی می‌ دهد؟
    اگر صفحات داخلی که در درون باتری قرار گرفته شدند به طور کامل قطع شوند به هیچ عنوان نمی‌توانید آن را دوباره احیا کنید و باید باتری ماشین خود را تعویض کنید.
  3. چگونه متوجه شویم که باتری ماشین سولفاته شده را می‌ توانیم عوض کنیم؟
    با چک کردن برق باطری این موضوع کاملا مشخص می شود. یعنی در زمانی که برقی که در پشت  آمپر قرار دارد، قطع شود و نشانه‌ای از داشتن برق نداشته باشد، باتری به احتمال بسیار زیادی قابل تعویض است. اما در زمانی که برق پشت آمپر به صورت ضعیف نشان داده میشود یا حتی اگر استارت های سنگینی میخورد ،احتمال احیای باتری خودرو شما وجود دارد و فقط سولفات شده است و می‌توانید با روش‌های احیا از آن دوباره استفاده کنید.
امتیاز دهید!
[کل: 1 میانگین: 5]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 3 =