چه کسانی شرایط ثبت نام ایران خودرو را دارند

چه کسانی شرایط ثبت نام ایران خودرو را دارند؟


برخی از افراد با این قبیل سوال مواجه خواهند شد که شرایط ثبت نام ایران خودرو چیست؟ چه کسانی شرایط ثبت نام ایران خودرو را دارند؟ در پاسخ به این سوال می توان بیان کرد که یکی از مهمترین شرایط ثبت نام ایران خودرو شامل داشتن گواهینامه، سن قانونی و سند خودرویی است که به نام شخص نباشد. البته در سال های گذشته به دلیل شرایط سخت و تحریم ها، ایران خودرو شرایط ویژه ای را پیش روی افراد برای ثبت نام خودرو قرار می داد. با این حال این شرایط به صورت عمومی و اختصاصی بود و هر فرد به منظور ثبت نام ایران خودرو باید شرایط مورد نظر را کاملا احراز کند. این بدین صورت بود که در صورت نداشتن این شرایط، ثبت نام آنها لغو می شد و با وجود برنده شدن هم نمی توانستند خودرو خود را از ایران خودرو تحویل بگیرند. با توجه به اهمیت این موضوع قصد داریم در ادامه در مورد اینکه چه افرادی شرایط ثبت نام ایران خودرو را دارند مطالبی را ارائه کنیم پس پیشنهاد ما به شما این است که تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

شرایط ثبت نام ایران خودرو

همان طور که در متن بالا بیان کردیم شرایط ایران خودرو برای افرادی که قرار است ثبت نام کنند شامل شرایط عمومی و اختصاصی است که در ادامه در رابطه با هر کدام از این شرایط مطالبی را بیان خواهیم کرد. امداد خودرو هشترود

شرایط عمومی ثبت نام ایران خودرو

بهتر است ابتدا شرایط عمومی ثبت نام خودرو را بررسی کنیم:

  1. یک وسیله نقلیه برای هر کد ملی اختصاص یافته است.
  2. متقاضی باید مدارکی از جمله کپی گواهینامه رانندگی به همراه یک قطعه عکس (حداقل پایه سوم) است را ارائه دهد.
  3. حدود 48 ماه از آخرین ثبت نام خودرو یا تحویل خودرو گذشته باشد.
  4. امکان صلح و انتقال خودرو حتی توسط نماینده مورد تایید کمیته خودرو وجود ندارد.
  5. در زمان ثبت نام ایران خودرو، متقاضی باید شماره شبای خود را نشان دهد و از کارت بانکی برای واریز وجه استفاده کند. علاوه بر آن نیز شماره تلفن همراه تعیین شده نیز باید به نام متقاضی باشد.
  6. کاربران حقوقی از جمله افرادی هستند که نمی توانند ثبت نام کنند.
  7. در زمان واریز وجه کد نمایندگی که توسط متقاضی انتخاب می شود باید از همان استان آدرس و کد پستی فرد باشد.
  8. در زمان قرعه کشی، واگذاری به اشخاص حقوقی ممنوع است.
  9. بعد از گذشت 5 ماه از زمان تحویل خودرو، در صورتی که متقاضی برای انجام خدمات اولیه به نمایندگی مراجعه نکند، گارانتی خودرو از درجه اعتبار آن ساقط می شود و در زمان مراجعه کردن به نمایندگی، نمایندگی وظیفه دارد حداقل 1000 کیلومتر را بپیماید.
  10. تا پایان مدت رهن یک ساله، اسناد و فاکتورهای فروش خودرو تا پایان مدت رهن نزد نمایندگی ایران خودرو باقی می ماند و پس از رهن به حساب خریدار تحویل داده می شود. جرثقیل حمل خودرو تبریز
ثبت نام ماشین در ایران خودرو
ثبت نام خودرو ایران خودرو

شرایط اختصاصی ثبت نام ایران خودرو

شرایط اختصاصی ثبت نام خودرو در شرکت ایران خودرو شامل موارد زیر می شود:

  1. طبق اولویت بندی و دیگر الزامات منتشر شده تحویل خودرو توسط کمیسیون خودرو انجام می شود.
  2. پس از اعلام نام های برگزیدگان ، انتخاب رنگ خودرو توسط مشتری در زمان واریز وجه انجام می گیرد.
  3. تا آخرین سقف قانونی منتشر شده، خودروی ثبت نامی در زمان تحویل خودرو دارای بیمه شخص ثالث است.
  4. در صورتی که آدرس پستی از طرف متقاضی اشتباه وارد شود دیگر آدرس پستی مورد نظر قابل تغییر نیست و کلیه عواقب مربوط بر آن بر عهده شخص خواهد بود.
  5. در صورتی که مشتری پس از یک سال، اقدام لازم در خصوص رهن را انجام ندهد طبق مقررات جریمه به حساب مشتری واریز می شود.
  6. قبل از پایان مهلت ثبت نام، امکان انصراف از طریق وب سایت برای متقاضی وجود دارد. شرایط ثبت نام ایران خودرو برای مادران دارای دو فرزند
سخن پایانی

در این مقاله در رابطه با شرایط عمومی و اختصاصی فرد متقاضی برای ثبت نام ایران خودرو مطالبی را بیان کردیم. با این حال می توان به طور کلی بیان کرد که شرایطی از طرف ایران خودرو برای افراد متقاضی ثبت نام ایران خودرو وجود دارد که متقاضیان باید برای ثبت نام همه شرایط مذکور را داشته باشند. یکی از مهمترین شرایط ثبت نام ایران خودرو شامل داشتن گواهینامه، سن قانونی و سند خودرویی است که به نام شخص نباشد. البته در سال های گذشته به دلیل شرایط سخت و تحریم ها، ایران خودرو شرایط ویژه ای را پیش روی افراد برای ثبت نام خودرو قرار می داد.

با این حال این شرایط به صورت عمومی و اختصاصی بود و هر فرد به منظور ثبت نام ایران خودرو باید شرایط مورد نظر را کاملا احراز کند. این بدین صورت بود که در صورت نداشتن این شرایط، ثبت نام آنها لغو می شد و با وجود برنده شدن هم نمی توانستند خودرو خود را از ایران خودرو تحویل بگیرند.

شرکت ایران خودرو
ثبت نام ایران خودرو

سوالات متداول چه کسانی شرایط ثبت نام ایران خودرو را دارند؟

  1. آیا افرادی که دارای پلاک ثبتی خودرو هستند می توانند در ایران خودرو ثبت نام کنند؟
    خیر، به این دلیل که یکی از شرایط عمومی در ثبت نام ایران خودرو این است که افرادی که دارای پلاک فعال هستند در واقع نمی توانند در طرح ثبت نام ایران خودرو ثبت نام کنند.
  2. چگونه می توان به جداول زمانی تحویل خودروهای ثبت نامی دسترسی داشت؟
    برای دسترسی به این جداول، باید به سایت ایران خودرو مراجعه کنید و در صورت دسترسی نداشتن به اینترنت نیز می توانید به صورت حضوری به نمایندگی ایران خودرو مراجعه کنید و نسخه فیزیکی جداول را در اختیار بگیرید.
  3. در زمان فوت فرد متقاضی، شرایط تحویل خودرو چگونه است؟
    در صورت فوت فرد متقاضی، می بایست همه ورثه مرحوم متقاضی با در دست داشتن برگه انحصار وراثت به مرکز ایران خودرو مراجعه کند و یکی از وراث به صورت توافقی، خودرو را تحویل بگیرد.
  4. چه افرادی دارای شرایط ثبت نام ایران خودرو هستند؟
    افرادی که در ایران خودرو ثبت نام می کنند باید شرایطی از قبیل امکان ارائه اصل و تصویر گواهینامه رانندگی، عدم مالکیت پلاک ملی فعال، عدم خرید خودرو به نام متقاضی حداقل طی ۴۸ ماه گذشته، برخورداری از شماره تلفن همراه به نام شخص متقاضی، الزام به ارائه حساب بانکی معتبر و فعال جهت واریز وجه و همچنین ارائه شماره شبا به نام متقاضی در فرآیند تکمیل نام نویسی را دارا باشند.
  5. تبصره های شرایط عمومی متقاضی در ثبت نام ایران خودرو چیست؟
    از مهمترین تبصره های فرد متقاضی جهت ثبت نام ایران خودرو این است که متقاضی دارای پلاک فعال نباشد، در زمان ثبت نام، مبلغ مشارکت و پیش پرداخت بازپرداخت نمی شود و همچنین افرادی که فاقد گواهینامه رانندگی (حداقل کلاس 3) یا پلاک هستند می توانند به راحتی در سامانه مورد نظر ثبت نام کنند، البته ثبت نام حداقل 3 سال سن تلقی می شود و این امکان وجود دارد که این افراد در در هر سامانه فروش آتی نیز ثبت نام کنند.
امتیاز دهید!
[کل: 3 میانگین: 5]

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 1 =