شرایط ثبت نام سایپا طرح مادران

شرایط ثبت نام سایپا طرح مادران چیست؟


در این مطلب قصد داریم تا به بررسی شرایط ثبت نام سایپا طرح مادران بپردازیم و اطلاعاتی را در این خصوص در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. امروزه دولت برای افزایش جمعیت و جوانی آن، راهکارهای بسیار متفاوتی را در نظر گرفته است. از آنجا که افزایش جمعیت جوان بنا به دلایل مختلف از اهمیت بسزایی برخوردار است، به همین دلیل این موضوع برای دولتمردان و سیاست گذاران نیز بسیار مهم است. یکی از راهکارهای در نظر گرفته شده، ثبت نام سایپا طرح مادران است.

به صورت کلی باید اشاره داشت که ثبت نام خودرو طرح مادران، از جمله راهکارها و طراح‌ های حمایتی دولت افزایش جمعیت است که دولت برای مادرانی که فرزند به دنیا آورده‌ اند در نظر گرفته‌ اند. البته شرایط ثبت نام سایپا طرح مادران کمی خاص است و در قالب آن، مادرانی که فرزند دوم و یا بیشتر آن‌ها را به دنیا آورده‌ اند که پس از تاریخ ۱۹ام آبان ۱۴۰۰ به دنیا آمده باشد، می‌ توانند در قرعه کشی و ثبت نام سایپا طرح مادران شرکت نمایند و در صورت برنده شدن، یک دستگاه خودرو با قیمت مصوب دولتی دریافت کنند. این طرح تاکنون توسط شرکت‌ های تولید کننده داخلی اجرایی شده است که البته نتایج مطلوبی را نیز به همراه داشته است.

شرایط ثبت نام سایپا طرح مادران

همان گونه که اشاره کرده‌ایم، برای ثبت نام خودرو در طرح مادران، یک سری شرایط خاص وجود دارد. از جمله شرایط ثبت نام سایپا طرح مادران به شرح زیر خواهد بود:

  • مادرانی که فرزند دوم و مابعد آن‌ها، از تاریخ ۱۹ آبان ۱۴۰۰ به بعد به دنیا آمده باشد.
  • هر کد ملی تنها برای ثبت نام در یکی از شرکت‌های خودرو سازی داخلی خواهد بود. بنا به عبارتی دیگر به هر کد ملی تنها یک خودرو تعلق خواهد گرفت.
  • مادرانی که زیر 18 سال سن دارند نیز واجد شرایط ثبت نام سایپا طرح مادران می باشند و می توانند در این طرح شرکت کنند.
  • مادرانی که قصد ثبت نام خودرو را دارند، دیگر شرایط داشتن گواهینامه برای آن‌ها وجود نخواهد داشت.
  • از جمله شرایط ثبت نام سایپا طرح مادران محدودیت عدم خرید خودرو در ۴۸ ماه گذشته از خودروسازان، می‌باشد که خوشبختانه این محدودیت برای مادران در این طرح وجود ندارد.
  • محدودیت برخورداری از پلاک انتظامی فعال در طرح‌های مادران، اعمال نخواهد شد.
  • باید اشاره داشت که ثبت نام در قرعه کشی و بر خورداری از شرایط ثبت نام سایپا طرح مادران به معنای برنده شدن در قرعه کشی نخواهد بود. بعلاوه احراز شرایط متقاضیان توسط مراجع ذیصلاح، صورت می‌گیرد و در صورت عدم احراز شرایط، ثبت نام متقاضی باطل خواهد شد.
ثبت نام خودرو سایپا
ثبت نام شرکت سایپا

مدارک لازم برای ثبت نام سایپا طرح مادران چیست؟

از جمله مدارک لازم برای ثبت نام سایپا طرح مادران به صورت زیر است:

  • کپی شناسنامه مادر
  • کپی کارت ملی مادر
  • کپی شناسنامه فرزندان
  • تصویر گواهی تولد فرزند دوم و یا بیشتر
  • کارت بانکی به نام مادر
  • کپی شناسنامه و کارت ملی همسر
  • کپی صفحه اول دفترچه خانواده
  • کپی قبض تلفن ثابت یا قبض برق به نام مادر یا همسر

ثبت نام سایپا طرح مادران

برای ثبت نام سایپا طرح مادران باید به آدرس Saipa.iranecar.com مراجعه فرمایید. بعلاوه ثبت نام این طرح، یا در طرح‌های جامع سامانه یکپارچه خودرو، نیز انجام می‌گیرد. حال زمانی که متقضیان برای ثبت نام باید اقدام کنند بدین صورت است که باید منتظر اعلام طرح فروش مادران مانده باشند و همچنین و به محض اعلام برنامه فروش، ثبت نام را آغاز نمایند.

طرح مادران برای خرید خودرو چیست؟

همان گونه که در بخش مقدمه این مقاله اشاره داشتیم، دولت برای افزایش جمعیت و جوانی آن طرح‌های بسیار مختلفی را در نظر گرفته است تا بدین ترتیب افراد جامعه به فرزند آوری اشتیاق پیدا کنند. یکی از انواع طرح‌هایی که برای افزایش جمعیت در نظر گرفته شده است، ثبت نام سایپا طرح مادران می‌باشد. به صورت کلی باید اشاره داشت که طرح مادران یا طرح جوانی جمعیت، طرحی در خصوص شرکت در قرعه کشی خودرو برای مادران است. منتها شرایط خاصی بر این وضع حکم‌فرما بوده و این طرح برای مادرانی است که فرزند دوم به بعد آن‌ها از تاریخ ۱۹ آبان ۱۴۰۰ به بعد متولد شده باشد. دو خودرو ساز داخلی یعنی ایران خودرو و سایپا این طرح را به اجرا در آورده‌اند! بر اساس این طرح، مادران بیش از دو فرزند در تاریخ مذکور می‌توانند با شرایط ثبت نام سایپا طرح مادران در قرعه کشی‌ها شرکت کرده و یک خودرو با قیمت مصوب دولتی از شرکت سایپا یا ایران خودرو دریافت نمایند. البته مادران باید بر اساس بودجه خود، ثبت نام در سایپا و ایران خودرو را انجام دهند و خودروهای این شرکت‌ ها را پس از برنده شدن در قرعه کشی دریافت نمایند. البته مادران در یک قرعه کشی مجزا شرکت داده شده و شانس آن ‎‌ها برای برنده شدن خرید خودرو با قیمت دولتی، به مراتب بیشتر از افراد عادی خواهد بود.

ثبت نام خودرو بدون قرعه کشی برای مادران

این سوال ممکن است برای بسیاری از شما عزیزان به وجود بیاید که آیا ثبت نام خودرو بدون قرعه کشی برای مادران وجود دارد؟! برای پاسخ به این سوال باید اشاره داشت که اگر شرکت‌های خودرو ساز داخلی، شرایطی برای ثبت نام بدون قرعه کشی برای مادران اعلام کنند، این موضوع، اطلاع رسانی خواهد شد اما باید بدانید که فعلا ثبت نام با قرعه کشی بوده و همچنین شرایطی برای ثبت نام سایپا طرح مادران وجود دارد.

ثبت نام خودرو بدون قرعه کشی برای مادران
خودرو بدون قرعه کشی برای مادران

مهلت ثبت نام قرعه کشی خودرو برای مادران

مهلت و شرایط ثبت نام سایپا طرح مادران به اعلامیه‌ های خود شرکت خودرو ساز داخلی بستگی دارد. به صورت کلی باید اشاره داشت که در هر دوره قرعه کشی مربوط به مادران از طریق مراجع معتبر اعلام می‌ گردد و ثبت نام در این قرعه کشی‌ها نیز تنها تا چند روز مهلت در نظر گرفته می‌ شود که متعاقب همان طرح، اعلام خواهد شد. نکته بسیار مهمی که در این خصوص وجود دارد، این است که هرگز ثبت نام سایپا طرح مادران را به ساعات آخر مهلت مربوط به آن، به تاخیر نیندازید. به دلیل آنکه ممکن است با مشکلاتی در ثبت نام مواجه شوید. به خاطر داشته باشید که این ریسک وجود دارد که در ساعات پایانی، اختلال و مشکلی در شبکه وجود داشته و موفق به ثبت نام نشوید.

فروش فوری شاهین و ساینا در طرح مادران

امروزه جدیدترین طرح‌ های فروش خودروهای سایپا برای مادران اعلام شده است. شاهین و ساینا از جمله این خودرو‌ها می‌ باشند که در این خصوص نیز نکات مهمی وجود دارد که از آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • این طرح از روز ۲۵ دی ‌ماه ۱۴۰۲ دارای اعتبار می باشد.
  • واجدان شرایط ثبت نام سایپا طرح مادران که در دومین مرحله سامانه یک پارچه ثبت ‌نام کرده‌ اند و خودروهای قابل عرضه در این طرح را انتخاب نموده‌اند، می‌ توانند در این طرح شرکت نمایند.
  • سایپا روز ۲۴ دی ‌ماه برای متقاضیان واجد شرایط، پیامک ارسال کرده است.
سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم تا به بررسی شرایط ثبت نام سایپا طرح مادران بپردازیم و اطلاعاتی را در این خصوص در اختیار شما قرار دهیم. شما نیز می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت ما مراجعه کرده و با کارشناسان در این خصوص مشورت فرمایید.

سوالات متداول شرایط ثبت نام سایپا طرح مادران

  1. آیا شرکت بهمن موتور نیز طرح مادران دارد؟
    شرکت خودروسازی بهمن‌موتور نیز مانند دیگر خودروسازان در راستای قانون جوانی جمعیت، طرح‌های گوناگونی را برای ثبت‌نام خودرو توسط مادران ارائه می‌ کند.
  2. چه افرادی می‌ توانند در طرح مادران شرکت نمایند؟
    در حال حاضر مادران دارای ۲ فرزند یا بیشتر که فرزند دوم و مابعد آن‌ ها پس از ۱۹ آبان سال ۱۴۰۰ متولد شده‌اند می‌ توانند در طرح‌ های مختلف خودروسازان که برای آن‌ ها برگزار می‌ شود، شرکت کنند.
  3. ثبت نام طرح مادران ایران خودرو در چه زمانی است؟
    زمان ثبت نام جدید طرح مادران ایران خودرو، در صورت اطلاع رسانی، اعلام خواهد شد.
امتیاز دهید!
[کل: 2 میانگین: 5]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 5 =