۳ راه آسان نحوه ریست کردن چراغ چک موتور

راه های آسان نحوه ریست کردن چراغ چک موتور


گاهی اوقات چراغ چک موتور روشن می شود و پس از رفع عیب نیز خاموش نمی شود. ۳ راه آسان نحوه ریست کردن چراغ چک موتور وجود دارد که به افراد کمک می کند تا بتوانند چراغ چک اتومبیل خود را خاموش کنند. معمولا این چراغ زمانی روشن می شود که کامپیوتر خودرو عیبی را تشخیص می دهد و اگر بعد از رفع مشکل باز هم چراغ روشن می ماند، بهتر است که آن را ریست کنید.

۳ راه آسان نحوه ریست کردن چراغ چک موتور

برای آشنایی با ۳ راه آسان نحوه ریست کردن چراغ چک موتور بهتر است بدانید که این روش ها زمانی مورد استفاده قرار می گیرند که عیب خودرو را بر طرف کرده اید اما همچنان چراغ چک آن روشن است.

از ابزار اسکن استفاده کنید.

این روش یکی از ساده ترین راه ها برای ریست کردن چراغ چک موتور می باشد. برای این کار ابتدا ابزار اسکن را به کانکتور تشخیصی روی برد متصل کنید. سپس سوئیچ استارت را روی ON بگذارید و همه ابزار ها را روشن کنید. حال دکمه READ را فشار دهید تا کد های خطای موتور مشاهده کنید. پس از رفع کد های عیوب ارسال شده، چراغ چک اتومبیل شما خاموش می شوند.

تکنیک قطع باتری را اعمال کنید.

برای انجام این روش ابتدا باید کابل های باتری را جدا کنید. برای این کار باید کابل مثبت و منفی را با استفاده از آچار حذف کنید. حال باید بوق اتومبیل را فشار داده و حدود ۳۰ ثانیه در همین حالت نگه دارید. در حقیقت شما با این کار هر گونه برق از خازن اتومبیل را تخلیه می کنید. حال کافیست که ۱۵ دقیقه صبر کنید و دوباره کابل های باتری را متصل نمایید. با این کار همه کد ها حذف شده و چراغ چک خاموش می شود.

احتراق را روشن و خاموش کنید.

در این روش نیازی به جدا کردن باتری نیست و فقط کافیست که کلید را در حالت احتراق نگهدارید. سه با متوالی و با فاصله یک ثانیه کلید را روشن و خاموش کنید و در نهایت خودرو را روشن کرده و برانید. در این شرایط دیگر چراغ چک خودرو خاموش شده و دیگر روشن نمی ماند.

چراغ چک خودرو چیست؟
دلیل روشن شدن چراغ چک خودرو

اجازه دهید چراغ چک خودرو به خودی خود خاموش شود

علاوه بر ۳ راه آسان نحوه ریست کردن چراغ چک موتور که در بخش قبلی با آن آشنا شدیم، راه ساده دیگری نیز برای این کار وجود دارد. کامپیوتر خودرو ها در وهله اول عیوب را تشخیص داده و چرغ چک را روشن می کند. بعد از گذشت مدت زمانی خاص این کامپیوتر دوباره عیوب را مورد بررسی قرار می دهد و اگر مشکل رفع شده باشد، چراغ مربوطه را خاموش می کند. در این روش نیازی نیست که شما کاری انجام دهید و فقط اتومبیل را روشن کرده و رانندگی کنید.

مدتی صبر کنید و منتظر بمانید تا چراغ چک به خودی خود خاموش شود اما اگر این اتفاق نیفتاد یکی از ۳ روش بالا را امتحان کنید. گاهی اوقات چراغ چک با روش های بالا خاموش شود اما بعد از مدتی دوباره روشن می شود. در این شرایط مشکل بزرگی برای خودرو به وجود آمده است و باید به تعمیرگاه های معتبر موجود در سراسر کشور مراجعه کنید تا خودرو را عیب یابی کرده و مشکلات را بر طرف نمایند.

سخن پایانی

در این مقاله تلاش کردیم تا با ۳ راه آسان نحوه ریست کردن چراغ چک موتور آشنا شویم. معمولا چراغ چک ها زمانی روشن می شوند که کامپیوتر خودرو وجود یک و یا چند عیب را تشخیص داده باشد. بعضی مواقع بعد از بر طرف کردن عیوب باز هم چراغ چک روشن باقی می ماند و در این شرایط یا باید چند روزی صبر کنید و منتظر بمانید که خود به خود خاموش شود. اما در شرایطی که چراغ چک خاموش نشد، باید با استفاده از یکی از روش های گفته شده چراغ چک را خاموش کنید.

سوالات متداول برای ۳ راه آسان نحوه ریست کردن چراغ چک موتور

  1. چرا چراغ چک به طور پیوسته خاموش و روشن می شود؟
    شل بودن درپوش گاز، از کار افتادن سنسور های موتور و خرابی شمع ها از جمله عیوبی است که سبب بروز چنین مشکلی در خودرو می شود.
  1. آیا چراغ چک بعد از تعمیر به طور خودکار خاموش می شود؟
    در اکثر موارد بعد از این که عیب خودرو بر طرف شود، چراغ چک خود به خود خاموش می شود اما اگر خاموش نشود باید از یکی از روش های گفته شده استفاده کنید.
  1. آیا ریست کردن چراغ چک کار قابل قبولی است؟
    ابتدا باید عیب خودرو را تشخیص دهید و آن را بر طرف نمایید و سپس اگر چراغ چک همچنان روشن ماند، با استفاده از ریست کردن چراغ چک آن را خاموش کنید. اما قبل از عیب یابی و رفع عیوب نماید هرگز چراغ چک را ریست کنید.
امتیاز دهید!
[کل: 1 میانگین: 5]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − 1 =